sobota, 18 lutego 2012

Sutasz, czyli jak z kolorowych sznurków robić cuda!

Technika sutaszu (soutache) jest już bardzo stara, lecz obecnie przeżywa prawdziwy renesans. Wymaga ona wiele cierpliwości i precyzji od twórcy. Technika ta polega na obszywaniu kamieni,guzików, pereł itp. sutaszem, czyli jedwabnymi lub wiskozowymi sznurkami plecionymi jak warkocz. Do techniki tej najczęściej używa się bezbarwnej nitki przypominającej żyłkę.
Ponieważ jest to technika czasochłonna, przedmioty nią wykonane nie są tanie. Warto więc nauczyć się tej techniki, gdyż same materiały potrzebne do wykonania biżuterii nie są zazwyczaj drogie. Warto zaopatrywać się w różnego rodzaju hurtowniach, ponieważ w pasmanteriach bardzo często nie ma zbyt wielkiego wyboru jeśli chodzi np. o sznurki sutasz. Do zakupu filcu polecam Empik, filc o wymiarach 20x30cm można kupić już za 1,49zł, natomiast w pasmanteriach cena wynosi nawet 2,50zł!!! Do moich ulubionych hurtowni internetowych należy Pasart (a niech stracę i zrobię reklamę). Ceny są naprawdę atrakcyjne i można zakupić wiele dodatków do wyrobu biżuterii niemalże wszystkimi technikami, a za zamówienie powyżej 49zł - przesyłka gratis.

Na blogu Pasartu (http://blog.pasart.pl/) możecie znaleźć kurs jak wykonać biżuterię sutasz. Polecam również blog http://www.bazardekoracji.pl/Jak-zrobic-bizuterie-z-Sutaszu-cinfo-pol-63.html, który naprawdę dokładnie pokazuje poszczególne etapy wykonania kolczyków.


Biżuteria sutasz zazwyczaj kojarzona jest ze stylem etno, jednakże tą metodą wykonywać można biżuterię w rozmaitych stylach np. retro. Poniżej pragnę zaprezentować Wam kilka moich dzieł, a już niebawem sama pokażę Wam jak wykonać jakieś cudeńko. Enjoy!
Kolia inspirowana pawim piórem, doskonale prezentuje się z kolczykami z pawich piór

Czerwony zestaw: kolczyki + pierścionek

Gruba bransoleta

5 komentarzy:

  1. technika zauroczyła mnie dość dawno temu, w kwietniu byłam na kursie :) sznurki mam, tylko czasu na dzióbanie mi brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przepiękna biżuteria!gratuluję talentu i cierpliwości

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest wspaniałe:) Chyba zacznę coś w tym działać:)
    koziolekhobby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę fantastyczne te sutaszowe propozycje. Nie znałam takiej biżuterii do tej pory i bardzo dziękuję, że mi ją pokazałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich rzeczy nigdy nie nosiłam i w sumie to nawet nie wiem czy by mi pasowały. Bardzo za to podoba mi się własnoręczne wykonywanie biżuterii, gdyż możemy stworzyć coś co będzie dla nas bardzo oryginalne. Kupuję sobie niezbędne produkty w https://pl.silvexcraft.eu/ i w sumie już mogę zaczynać robić biżuterię.

    OdpowiedzUsuń